„Czołówka” – jak to się robi?

Tym razem troszkę „od kuchni” i to w niemal dosłownym znaczeniu. Dlaczego? Przy okazji pojawienia się pierwszego odcinka z serii „Platon Cafe”, chciałabym  zdradzić Wam małą tajemnicę…

Tajemnicę powstawania „czołówki”. Czołówka to w telewizyjnym żargonie określenie na początkową sekwencję programu. Prezentuje ona zazwyczaj logotyp programu, powinna podkreślać tym samym charakter rozpoczynającego się materiału. Równie ważną częścią składową czołówki, co obraz (animacja, zdjęcia itp.), jest również dźwięk. Przypomnijcie sobie teraz kilka takich „czołówek” – niektóre z krótkich utworów, wykorzystywanych w czołówkach, stało się później, rozpoznawalnymi na całym świcie, hitami. Któż z nas nie kojarzy melodii z początku kreskówek Looney Tunes? 🙂

Wróćmy jednak do „czołówki” Platon Cafe. Zdjęcia, wykorzystane do jej stworzenia, wykonane zostały w barze kawowym BRISMAN.

PLATON CAFE CZOŁÓWKA 2 - ujęcie

Powstały dzięki umiejętności, (a także ogromnej cierpliwości) Agnieszki Rojewskiej – mistrzyni Polski baristów (na zdjęciu).

PLATON CAFE CZOŁÓWKA 6 - WOJTEKZ pewnych źródeł wiem, że współpraca układała się pomyślnie, a jej efekty możecie zobaczyć, podczas oglądania kolejnych odcinków Platon Cafe!

PLATON CAFE CZOŁÓWKA 5 - PAWEŁ