Nieograniczone możliwości LEGO

Choć trudno w to uwierzyć, za rok klocki LEGO obchodzić będą swoje 85. urodziny. Kolorowe, plastikowe cegiełki, za pomocą charakterystycznego systemu łączeń, pozwalają na uzyskiwanie niemal nieograniczonych możliwych kombinacji połączeń. Ograniczeniem może być właściwie tylko nasza wyobraźnia…

Nie dla Piotra Palczewskiego, studenta mechatroniki na Wydziale Inżynierii Mechanicznej i Robotyki Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie – bohatera kolejnego odcinka „Nauki Młodych”. Dla niego LEGO to coś znacznie więcej, niż zwykłe klocki.

Okazuje się, że klocki to nie tylko kolorowe zabawki, to poważna, a w tym konkretnym przypadku, inżynierska sprawa. Klocki – na co dzień używane przez swoich małych budowniczych do tworzenia domków, prostych budowli, czy nieskomplikowanych pojazdów, posłużyły jako materiał wyjściowy do poważnej pracy badawczej.

lego

Nie będę zdradzała oczywiście wszystkiego. O tym, jaką „zabawkę” i skonstruował młody adept robotyki, co to jest technologia FDN i jakich części nie da się zastąpić plastikowymi, dowiecie się z materiału przygotowanego przez zespół telewizyjny Akademickiego Centrum Komputerowego CYFRONET AGH.

Trzeci odcinek z cyklu Nauka młodych: „Drukarka z klocków” dostępny jest na platformie PlatonTV.